hürriyet

31 Mart 2013 Pazar

Salatalar:Tere salatası

Tere salatası










Yaklaşık 7-8 yıl önceydi. Kızım çok küçüktü. Eşim ve kızımla, balık ürünlerinde, tabir yerindeyse, şaheserler yaratan bir lokantada, balık kuşbaşı yemeye gittik. Balıklar o kadar lezzetliydi ki anlatamam. 


Yanında bir çok çeşit salata türü getirdiler. Fakat ben tere salatasına takıldım. Çünkü çok değişik ve lezzetliydi. İçinde nasıl bir sos kullanıldığını anlamaya çalıştım, fakat çok zordu. Sos öğle güzel ayarlanmıştı ki her şeyiyle bir bütün olmuştu. Şef garsondan tarifini rica ettim. Başlarda haklı olarak vermek istemediler. Ama ben vazgeçmeye niyetli değildim. O kadar ısrarın sonunda ben kazandım. Ve sosun tarifini aldım.


Bende sizlerin bu lezzeti muhakkak tatmanızı istediğim için, paylaşmak istedim.


Tere den daha ziyade sosu çok önemli diyorum.


Sosu için:

5 kaşık nar ekşisi,
2 büyük diş sarımsak, iyice ezilecek,
5 kaşık zeytin yağ,
1 kaşık limon suyu,
biraz tuz.
İyice karıştırılıyor ve 5 dakika dinlendiriliyor.


Tereler güzelce yıkanıyor, suları süzülence çok ince olmamak kaydıyla doğranıyor ve sosumuzla güzelce karıştırılıyor.

İşte balığımızın yanında harika bir lezzet.

AFİYET OLSUN...


Translate